ЗАПОЛНИТЕ ФОРМУ

и мы свяжемся с Вами в ближайшее время

Fast installation, usability and integration with the existing CAD-system of the project organization

Appius-PLM Electronic Document Management System has a special component for organization of effective work with AutoCAD. After installation of the component in AutoCAD the following command menu appears automatically:

This interface allows the user to connect the system for opening of the drawing, creation of new sheets, saving of changes and synchronization of the block attributes on the basis of document parameters in the system. After clicking the "Open" button the user is offered to choose the AutoCAD set/sheet in explorer of the system for the subsequent uploading of files of the chosen element to the user's local computer and its opening by means of AutoCAD.

After opening of the chosen document in AutoCAD the system performs the following operations:

  • Updating of the block attributes on the basis of document parameters in the system. It allows complete filling of the drawing title block
  • Marking of the file in the system as edited to eliminate possibility of its change by other users. At the same time the file copy opened by other user can be available for reading by means of the System
  • Search and uploading of dependent XREF files from the system

All further actions for the document formation are based on the work principles of a designer. Following the work results all changes have to be saved in the system. For this purpose it is necessary to save the AutoCAD file previously, and then to click "Save" in the PLM-component panel. At the same time all changes will be transferred to the Appius-PLM system. Just the same actions will be done when closing of the edited file and with a positive statement in the opened window about the change saving.

The "New sheet" button in the panel of PLM-component allows creating a multisheet file. Addition of a new sheet is performed by choice of the document of the current set in explorer of the system. The user can also create a new sheet, having opened a special window with the predetermined set of parameters and the list of file templates. During creation of a new sheet it is necessary to enter its name and number. Other parameters are usually taken from the set.

Main benefits:

  • automatic filling of the drawing title block
  • monitoring of collective work on the project
  • simultaneous viewing of documents by all project participants
  • convenient information search and data storage

Преимущества Appius-PLM

1
Управление структурой проекта – классификация по объектам строительства
2
Управление процессом подготовки документации (календарный план работ, контроль выполнения задач, согласование)
3
Соответствие требованиям ГОСТ 21.1101-2013
4
Двухсторонняя интеграция с Autodesk AutoCAD - поиск, открытие, сохранение чертежей, синхронизация свойств чертежа и параметров документа Appius-PLM и т.д.
5
Управление проектной, рабочей и сметной документацией (ПД, РД, СД)
6
Управление нормативно-технологической документацией (НТД)
7
Управление рабочей конструкторской документацией (РКД)
8
Управление разрешительной и исполнительной документацией
9
Многокритериальный поиск проектов/документов по их атрибутам, построение общедоступных и личных выборок
10
Управление статусами/состояниями документов
11
Ассоциативная связь (зависимость) между размещенными в системе документами
12
Формирование нескольких классификаторов проектов/объектов/документов
13
Автоматическое формирование обозначения проекта/объекта/документа с проверкой их уникальности
14
Управление различными версиями документов, выпуск разрешения на внесение изменений
15
Регистрация движения документации с формированием сопроводительных документов
16
Автоматизация бумажного архива (указание мест хранения, штрихкодирование, выдача пользователям и т.д.)
17
Формирование ведомостей объемов работ, спецификаций материалов и оборудования по отдельным разделам и по всему проекту
18
Работа с ограничительным перечнем оборудования, материалов, стандартных и прочих изделий и т.д.
19
Выгрузка файлов по проекту/объекту/документу
20
Ролевое и объектное разграничение прав доступа к элементам системы, использование ЭЦП
21
Ведение журнала регистрации за действиями пользователей
22
Удаленный доступ через веб-клиент

Форма обратной связи